OnLive trochę się krztusi

Dokładnie gdy to czytasz, w USA prowadzone są beta testy nowej usługi do grania zwanej OnLive. Rewolucja na pewno, ale czy rewelacja? Okazuje się, że beta testerzy uskarżają się na bardzo duże lagi.

Pesymiści od początku, gdy OnLive zostało zaprezentowane, mówili, że granie tylko przez internet nie będzie możliwe, ze względu na prędkość przesyłu danych. Jest to bardzo futurystyczna technologia, dzięki której nasze urządzenie połączy się z komputerem, oddalonym o wiele kilometrów i uruchomimy dowolny tytuł, w który zagramy jak na konsoli. Podczas testów pojawiły się jednak duże problemy. Testerzy zwrócili uwagę, że opóźnienia podczas grania są tak ogromne, że rozgrywka staje się nieprzyjemna lub nawet niemożliwa! Sprawą zajął się szef OnLive Steve Perlman, który powiedział:

Jeśli zmienisz jakikolwiek z istotnych czynników (np. lokalizację – przyp. autora) OnLive Beta może mocno lagować, lub nawet nie uruchomić się. OnLive domyślnie próbuje wykryć tego typu czynniki i informować cię o nich, ale jeśli używasz OnLive z innego niż pierwotnie przewidziane miejsce, to nie dostarczasz nam żadnych znaczących danych o jakości naszej usługi. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest prędkość światła – jeśli znajdujesz się ponad 1000 km od centrali OnLive, to opóźnienie w przesyłaniu danych może być zbyt duże dla szybkich gier akcji. Beta OnLive ma trzy takie centrale, każdą o zasięgu 1000 km. Jeśli znajdziesz się w innym miejscu, system połączy cię z centralą inną, niż ta pierwotnie przypisana.

Ja osobiście bardzo wierzę w jedną, zunifikowaną platformę do grania. Rozwiązało by to na prawdę wiele problemów, choćby brak możliwości grania online między platformami. Zobaczmy co jednak oznacza wypowiedź Steve’a. Wynika z niej, że aby pograć w dobrej jakości, potrzebne będą centrale co 1000 km. A co jeśli będziemy chcieli zabrać gdzieś ze sobą urządzenie, a ono połączy się już z inną centralą? Nie będzie przez to w ogóle mobilne? Czekamy na szczegóły!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.