Gracze chcą spróbować czegoś innego

David Cage, ojciec innowacyjnej gry Heavy Rain powiedział o nas właśnie w ten sposób. Co go tak zachęciło? Zapewne sukces nowego dzieła Quantic Dream, twór niesztampowy, wzbudzający złożone emocje, przenikliwy, ale co najważniejsze, odnoszący komercyjny sukces.

Cage rozmawiał ostatnio z Guardianem, wtedy powiedział, że:

Komercyjny sukces gry pokazuje jedną rzecz: gracze nie są tacy jak myśleliśmy, że są. Są starsi, chętni do spróbowania czegoś nowego, gotowi na coś bardziej finezyjnego niż większość gier może im zaoferować. Ograniczenia siedzą w nas, twórcach i wydawcach, ale rynek jest teraz gotowy aby patrzeć, jak gry ewoluują w bardziej dojrzałe i znaczące medium. Jako branża powinniśmy to szybko zrozumieć i odpowiednio działać, jeśli chcemy się nadal rozwijać i docierać do szerszej rzeszy odbiorców.

Odważny David zapomniał, że rynek jest większy niż Goliat i bez wsparcia marketingowego, na które Heavy Rain mogło liczyć od dwóch lat, gra nie byłaby tak mocno oczekiwana. Twórcy bardzo mądrze przemyśleli strategię. Na początku zaprosili dziennikarzy, by ci podsysali potrzeby graczy pierwszymi wrażeniami. Później były drobne informacje w mediach branżowych, by kazać nam dodać Heavy Rain na listę najbardziej porządanych gier. Gdy gra się dopiero miała ukazać, gracze już skłądali pre-ordery. David Cage ma jednak sporo racji, gracze dojrzewają i zaczynają rozglądać się nie tylko za grami akcji, ale i za sztuką.
Dodał później:
Gdyby gra dostała kiepskie recenzje i słabo się sprzedała, oznaczałoby to, że gracze nie są zainteresowani w odkrywaniu nowych sposobów na interakcje opartych na emocjach i adresowanych do dojrzałej widowni. Jako, że Heavy Rain jest bardzo pozytywnie odbierany, wierzę, że to jasno pokazuje, że gracze chcą grać w inne typy gier i wydawcy powinni więcej ryzykować i stawiać większy nacisk na kreatywność.

Heh, powinni ryzykować… Łatwo powiedzieć po odniesionym sukcesie. Mam nadzieję, że twórcy wezmą sobie do serca słowa Davida i już niedługo zobaczymy rewolucyjne tytuły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.